Не чекай дива- твори його сам

Конкурс "Класний керівник"







Фото виховних заходів 
можна подивитися тут








Опис досвіду


"Школа - це майстерня, де формується думка підростаючого покоління. Необхідно міцно тримати її в руках, якщо не хочеш утратити майбутнє", - стверджував видатний письменник А. Барбюс.
  Процес модернізації освіти та виховання спрямований сьогодні на забезпечення умов для інтелектуального, соціального, морального, фізичного розвитку й самореалізації кожної особистості як громадянина України, формування покоління, спроможного до толерантного сприйняття світу, безконфліктної життєдіяльності в ньому, здатного навчатися впродовж життя, створювати і розвивати цінності громадянського суспільства.   
    Основні завдання виховної діяльності зумовлені пріоритетними напрямами реформування школи, визначеними Державною національною програмою «Освіта», Концепцією національно-патріотичного виховання, програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів». Завдання сучасної системи виховання полягають у реальному переході до педагогічної творчості та індивідуального впливу, у переорієнтації учнівських і вчительських колективів на гуманізацію виховання, створення умов для цілеспрямованого систематичного розвитку особистості школяра
           Виховання, як стверджує класик української психології  Г. Костюк,- це керівництво індивідуальним становленням людської особистості. Виховувати – це проектувати поступове становлення якостей майбутньої особистості.
           Мотивація до становлення та самовдосконалення передбачає озброєння процесу виховного впливу методами самопізнання, самовдосконалення, самооцінки, особистісного впливу вихователя. Активізація емоційно – вольової діяльності неможлива без створення емоційно комфортних умов взаємодії суб’єктів виховного впливу, формування в процесі виховання позитивного ставлення до об’єктів діяльності, оцінки ефективності діяльності виховання. Стимулювання інтелектуальної активності передбачає диференціацією заходів інтелектуального розвитку; стимулювання учнів до саморозвитку.
           У процесі виховання слід створювати умови для розвитку моральних якостей, засвоєння вихованцями «рольових» моральних обов’язків, становлення внутрішніх мотивів морального самовдосконалення.
Виховна система10-11 класу Цвітненського НВК Олександрівської РДА Кіровоградської області створюється спільними зусиллями усіх учасників освітнього процесу : педагогами, дітьми, батьками. Важлива також роль соціуму,  в якому функціонує освітній заклад.
Кожний вихованець класу повинен мати можливість виявити свої природні здібності, творчий потенціал, уміти знаходити нестандартні рішення життєвих ситуацій, бути сприятливим до нового, оригінального.
Тому, обираючи тему виховної роботи, я зупинилася на  «Вихованні духовної культури учнів на основі національних традицій українського народу» з впровадженням новітніх технологій. 
Ця тема дає мені змогу виховувати свідомого громадянина держави, патріота, якому притаманні креативність, толерантність, людяність, доброта, здатність вирішувати будь - які життєві ситуації.
У виховній роботі зі своїми учнями я керуюся  Конституцією України, Концепцією громадянського виховання, Концепцією національного виховання, Національною програмою “Діти України”, Законами України “Про загальну середню освіту”,  нормативними документами, наказами, розпорядженнями Президента України, Міністерства освіти та науки, обласного управління та районного відділу освіти.
Починаючи працювати з колективом я поставила перед собою такі
виховні задачі:
1.  Навчити учнів мислити та розвивати їх розумові здібності.
2.  Формувати пізнавальні інтереси.
3.  Виявляти й розвивати творчі здібності та задатки учнівської молоді.
4.  Забезпечувати моральні стосунки в учнівському колективі.
5.  Навчати учнів любити людей та життя.
6.  Прилучати до духовних національних і загальнолюдських цінностей.
7.  Формувати моральне ставлення до людини, праці, природи, батьківщини.
8.   Формувати та розвивати риси характеру кожного учня на основі принципу природо відповідності за програмою духовного і морального вдосконалення.
9.  Розвивати комунікативні здібності учнів.
10. Утверджувати  в свідомості і почуттях особистості патріотичних цінностей, переконань і поваги до культурного та історичного минулого України
11.      Виховати  повагу до Конституції України, Законів України, державної символіки
12.      Формувати  толерантне ставлення до інших народів, культур і традицій;
Напрями виховання:
1.  Забезпечення розвитку й самовдосконалення.
2.  Формування духовності.
3.  Соціальна орієнтація.
4.  Виховання самостійності.
5.   Забезпечення самореалізації в різних сферах життєдіяльності.
6.  Виховання патріотизму.
                Як класний керівник я досягаю поставленої мети через заохочування учнів до процесу самовиховання, навчаючи їх підготовці та організації колективних творчих справ, багато часу приділяю морально-етичному, національному та художньо-естетичному вихованню учнівського колективу, формуванню обов'язку, відповідальності, культури поведінки, тому загальний рівень вихованості та культури учнівського колективу – досить високий.
Виховна робота в нашому класі – цікава та різноманітна, поєднує в собі традиційні форми та методи роботи класного керівника (години спілкування, свята, операції, виставки-конкурси,відверті розмови, інтелектуальні ігри, турніри) та новітні (тренінги, проекти, фестивалі, калейдоскопи, анкети думок, колажі, пошукові ігри, акції та ін.), застосування яких вимагає організації міжособистісного інтерактивного спілкування в різних видах соціально значущої діяльності: методи педагогічного впливу, методи соціальної взаємодії, методи самоорганізації життєдіяльності школярів.
Згуртуванню учнів класу в єдиний дружній колектив сприяє робота з організації учнівського самоврядування. Через діюче самоврядування учні мають можливість розвивати свої організаторські здібності, почуття відповідальності, ініціативи Для учнів дуже важливо отримати певні знання, щоб знайти своє місце у соціумі. Одна з найважливіших задач – це вміння виробляти і приймати рішення. Правильний розподіл доручень дає можливість кожному протягом навчального року взяти участь у розробці і проведенні кількох творчих справ.
Умовою успішної виховної діяльності з дітьми є співробітництво класного керівника з батьками, адже родина впливала і продовжує впливати на процес розвитку особистості дитини.
Робота з батьками викликана турботою про індивідуальний розвиток кожної дитини та має два основні завдання: накопичення педагогічних знань, необхідних батькам для виховання дітей, і самовиховання (саморозвиток) батьків.  Класний керівник, обізнаний відносно суспільного життя учнів поза сім'єю, компетентний в питаннях психології, педагогіки, естетики, може надати допомогу в нестандартних ситуаціях сімейного виховання; допомогти передбачити проблеми, які є актуальними для окремих вікових груп та знайти шляхи їх вирішення.
  Варто відзначити ставлення батьків до проблем та потреб шкільного життя їх дітей. Батьки учнів налаштовані досить позитивно і прагнуть зробити все від них залежне для комфортного перебування їх дітей у школі. За ініціативи батьківського комітету були зібрані кошти та зроблено ремонт класного приміщення. Досить толерантно батьки реагують на критику  поведінки їх дітей, прагнуть збагнути та усунути причини, що викликають подібну ситуацію.                 
 Систематично у телефонному режимі відбувається спілкування батьків з класним керівником, наслідком якого є корегування поведінки учнів та їх ставлення до навчання.
      Виховна  робота спрямована на формування професійної компетентності, збереження та розвиток творчого потенціалу всього колективу, вироблення інноваційного стилю діяльності.
Сучасне суспільство вимагає від людини певних умінь, які можна застосувати за будь – яких обставин; уміння мислити, а не накопичувати певну суму знань і поглядів; комунікабельності – уміння працювати в злагоді з іншими і спільно досягати мети.
Відповідно до плану регулярно проводимо:

·        "Патріотизм - нагальна потреба України й кожного українця"
·        Свято Першого дзвоника
·        Акція „День без куріння”
·        "Знати, щоб жити!"
·        "Діагностика своїх можливостей"
·        "Зелений паросток майбутнього" Акція «Посади рослину»
·        Свято Осені;
·        «Захист Вітчизни — обов'язок громадянина»
·        "Права та обов'язки дітей у шлюбно-сімейному законодавстві"
·        "Як уникнути труднощів при виборі професії"
·        "Чи все в житті стосується тебе?"
·        "Професії нашого часу"
·        Свято Нового року
·        День працівників освіти
·        Свято «Вітаємо жінок»
·        Лінійка слави «Дороги війни -незабутні»
·        Останній дзвоник
·        Символи України
·        Річниця Чорнобиля
·        Презентація мого Дня народження
·        Батьківські збори  «Все починається з родини»
Діти із задоволенням беруть участь  у тижнях охорони здоров’я, трудових десантах, акціях допомоги людям похилого віку, впорядкуванні могил воїнів.
 З метою збереження життя й здоров’я учнів протягом року постійно проводяться бесіди з БЖД.
Важливою складовою виховання громадянина є позаурочна зайнятість. Дівчата нашого класу - постійні учасниці хореографічного гуртка при Цвітненському СБК, хлопці входять до складу команди з футболу «Стимул».
НАШІ  ДОСЯГНЕННЯ
ü Багаторазові переможці шкільних конкурсів:
ü На кращу квіткову композицію;
ü Класних куточків
ü За активного сприяння і допомоги батьківського колективу класу оновлюється інтер’єр класної кімнати;
ü У нашому класі навчається:
¾   Президент учнівського самоврядування – Пурис Анна;
¾   Бронзовий призер  чемпіонату району з шахів – Пономаренко Євгеній
НАМИ БУЛО ПІДГОТОВАНО І ПРОВЕДЕНО
v 2010 рік «Нащадкам мову передам, як скарб»
v 2010 рік «Збережемо пам'ять про подвиг»
v 2011рік «Все починається з родини»
v 2011рік «Ти – громадянин України»
v 2013  рік «Рідний край, де ми живемо – Кіровоградщиною звемо»
v 2013 рік «Єдина родина в центрі України. Вчімося толерантному спілкуванню»
v 2015рік «Про себе дбати – здоров’я мати»
v 2015 рік «Патріотизм-нагальна потреба України»
v 2015рік «Правила дорожнього руху треба знати»
Планований результат - формування особистості випускника, готового до продуктивної самостійної і відповідальної дії, який володіє комунікативними навичками, готового до реалізації власних можливостей, що відповідають  придбаним компетенціям, патріота і громадянина.
Отже, школа як живий організм, постійно міняючись, повинна стати тим творчим середовищем різних рівнів і напрямів, завдання якого – дати людині можливість знайти себе в цьому складному світі, тому прагну працювати творчо і  пам’ятаю слова В.Сухомлинського: «Якою талановитою не була б людина, але якщо вона не вчиться на досвіді інших, то ніколи не буде хорошим педагогом». Прагну самокритично оцінювати свою діяльність, її результати, намагаюся швидко адаптуватися в умовах соціальних змін і завжди пам’ятаю цей вірш:
                                     Взгляд ребенка
Чем исповедь выслушивать,
Мне лучше бы взглянуть.
И лучше проводить меня,
Чем указывать мне путь.
Глаза умнее слуха,
Поймут все без труда.
Слова, порой, запутаны.
Пример же - никогда.
Тот лучший проповедник,
Кто веру в жизнь провел.
Добро увидеть в действии,
Вот лучшая из школ.
И если все мне показать,-
Я выучу урок.
Понятней мне движенье рук,
Чем быстрых слов поток.
Должно быть, можно верить
И мыслям, и словам,
Но я уж лучше погляжу,
Что делаешь ты сам.
Вдруг я неправильно пойму
Твой правильный совет,
Зато пойму, как ты живешь:
По правде или нет




Немає коментарів:

Дописати коментар